Vis is goed voor mensen. Er zitten veel voedingsstoffen in. Nu wil het feit dat er in sushi veel vis zit, waardoor deze voedingsstoffen er natuurlijk ook aanwezig zijn. Wel is het belangrijk om bewust te zijn van de verschillende opties zodat je een keuze kunt maken voor een gezonde samenstelling. Lees snel verder om te ontdekken hoe het zit.

Soorten gezonde sushi

Er zijn tal van soorten sushi waaruit je kunt kiezen. Veel soorten hebben als basis rauwe vis. Juist deze varianten met vis zijn erg gezond. We nemen we een aantal variaties met je door:

  • De meest eenvoudige sushi die je kunt krijgen is de Nigiri. Dit is rauwe vis op een bedje van rijst. Deze kun je in de sojasaus dopen, beter is het dan om niet te veel te doen want er zit aardig wat zout in deze saus. Je kunt de sushi prima met stokjes eten, ook met een vork of de handen is het geoorloofd, volgens goed Japans gebruik.
  • Een sushi zonder rijst is Sashimi. Eet deze met stokjes. Kun je ook in de sojasaus doen. Vaak betaal je bij wanneer je deze variant in een all-you-can-eat sushirestaurant bestelt.
  • Maki is een sushi soort die erg bekend is. Het zeewierpapier zit aan de buitenkant, terwijl de rijst en de vis, komkommer of krab binnen in de rol zit. Stuk voor stuk gezonde ingrediënten waar je van kunt smullen. 
  • Uramaki is een sushi variant waarbij de rijst aan de buitenkant zit. Hij is te krijgen met verschillende vullingen. Bij dit type wordt er nog wel eens speciale mayo gebruikt. Het is niet perse ongezond dit te eten, maar eet er niet te veel van. 
  • Temaki ziet eruit als een toeter van zeewier en is gevuld met rijst, vis en groente. Deze rol past prima in een gezond dieet. Doe hem lekker in de sojasaus. Je zou voor een sojasaus kunnen kiezen met minder zout (die tip willen we je voor alle sushi meegeven.) 

Tot zover de tips voor gezond sushi eten. Wanneer je lekker sushi wilt bestellen, raden we je sushi bestellen amsterdam aan, want hun sushi is superlekker!

Pin It on Pinterest